"DET VAR SOM ATT HAN GRÄVDE EFTER NYCKLAR I MIN FIFFI"


Vinkväll. Sensommar.
Naala drar mig undan till ett ensamt bord i hörnet av baren och berättar, med stora rörelser och klara bilder, om hennes erfarenheter med vad vi mest passande kan kalla "selfish lovers".
När jag sätter igång röstmemon för att inte missa något av samtalet önskar jag att jag hade en videokanal istället, så jag kunde filma alla hennes gester och rörelser. När Naala pratar är man på stand-up. Hon betonar, rullar på ögonen och räknar upp företeelser som om det var punkter på en inköpslista istället för beskrivningen av hur denna själviska älskaren var i sängen.

Det hade gett den här bloggen ett riktigt roligt videoklipp, att få filma allt istället för att skriva ner det. Men då försvinner också hela poängen med att kvinnor ska få prata ut utan att det har att göra med vem dem är. Det handlar om fenomen, inte individen.

Ni vill läsa det här.


Namnen är som vanligt moderade

For this post in ENGLISH, click HERE.

_____________


NAALA: Killar... de vill att vi går ner på dem, de vill att vi myser med dem, kysser dem, halsen, kroppen, bröstvårtorna, ner till låren, och vi ska massera deras huvuden, vi ska massera deras axlar... Vi ska göra så mycket, vi ska vara så sexiga och sensuella, vi ska vara rakade, vi ska ha mjuk hud, håret ska vara perfekt... Man ska vara så snygg i deras ögon för att de ska bli påtända.
Men sen när det blir tvärt om.. de kan se ut som skit. De behöver inte duscha... De kan lukta lite...

JAG: När du säger "dem" menar du...

NAALA: Det här är ju just min erfarenhet, men jag menar en person, så när jag säger dom menar jag egentligen "han". Han ville inte kyssa mig, ta på mig, göra någonting som anses som romantiskt. Men han ville bli masserad, han ville att jag skulle gå ner på honom, göra värsta showen och vara sexig och hit och dit. Men så kan inte han gå ner på dig.

JAG: Du frågade honom om han ville gå ner på dig?

NAALA: Ja. Och han svar var nej. Han sa "Det skulle jag bara göra på min fru, för det är äckligt annars. Man gör inte så. Jag vill inte gå ner på en tjej som redan har haft en annan i sig. Min fru kommer vara oskuld, och det är därför jag skulle gå ner på henne, för det är bara jag som har varit i henne."

JAG: Det låter nästan religiöst. Lite bakåtstråvande. Det har jag inte hört alls, i min begränsade erfarenhet av sex, typ en eller två (wink wink, min mamma läser det här).

NAALA: (Skratt)

JAG: ...Och jag har aldrig varit med om att någon vill ha en oskuld.

NAALA: Det var det jag tänkte också. Jag har aldrig hört det innan heller, det  en kom som en chock. Han ville ha en tjej som kan sin grej, hon ska kunna rida, hon ska kunna gå ner på dig... men sen ska hon vara oskuld? Jag förstår inte hur det skulle funka.
Men tillbaka till den här killen; han skulle visa sig i sovrummet, han skulle "rock my world", han skulle ge mig det bästa sexet jag någonsin hade haft i mitt liv.

JAG: Det här sa han till dig?

NAALA: Ja. Så mina förväntningar var hääär uppe. (Hon sträcker upp handen mot taket)
Så när vi väl kom till sovrummet insåg jag att han inte ville kyssa mig, inte ville ta på mig... Men jag kände ändå "skit samma", för jag skulle ju få det bästa sexet någonsin, även utan det där. Japp. Nu ska jag få det, jag är beredd. Hur nu det skulle gå till.

JAG: Han hade väl en magisk penis? Eller? Det var så jag uppfattade det efter hans beskrivningar.

NAALA: Precis. Det är den enda logiska anledningen till att det skulle bli som han sa.
Jag ska inte få det här som kvinnan behöver när det gäller stimulans för hjärnan.
Sex är ju inte inte bara kuk i fitta. Håll om mig, klia mig i håret, kyss mig, få mig att känna mig sexig och vacker. Även om vi vet det, alla kvinnor, så är det ju skönt att höra det.

JAG: Mycket av vår identitet går ju ut på det, att vi ska vara attraktiva, så det är ju inte så konstigt att vi behöver få bekräftelse på att vi har lyckats med det.

NAALA: Precis. Kyss mig någonstans, brösten, halsen, magen? Nej det vill han inte. Gå ner på mig? Nej det ville han inte.
Så måla upp den här bilden i huvudet nu:
Jag kommer in i sovrummet, jag lägger mig på sängen, han säger: "Kom igen då".
...

JAG: Oj.

NAALA: Jag ba "...Va?"
"AH men kom igen då"
Så då ska jag tydligen ta av mig mina kläder, själv, (menande blick), känner mig jätte awkward, liksom "det här är baaara för honom nu. Det gör ingenting med mig."
Medan jag tar av mig tar han av sig också. Jag kollar på han som att... vad ska jag göra? Du vill inte kyssa mig, du vill inte ta på mig, det enda som finns kvar är att jag ska kolla på dig. Okej.
Sen börjar han klämma på mitt lår så jag tänker skitsamma, relax, det kanske blir bra. Jag har lite hopp ändå, fattar du?
Så ska han... pulla mig. Och han hade ju beskrivit sina fingrar som att han hade magi i dem, sparks flying, you name it.

JAG: Enhörningsfingrar?

NAALA: Ah det skulle vara värsta WOW. Så börjar han, och det känns som att han gräver efter nycklar i en väska. Det kändes som om hans finger kommer komma ut ur min navel snart så hårt som han grävde. Han grävde liksom efter guld.
Från att jag egentligen borde tycka det var skönt, naturligt, så blev det som att jag måste låtsas som om jag tycker om det.

JAG: Varför kände du att du behövde låtsas?

NAALA: Jag kunde inte med att säga att det inte var bra. Den här människan har väldigt svårt att ta kritik och blir liksom "ahmen skitsamma då". Om jag skulle säga att jag inte tyckte om det här, att han inte gjorde det som jag ville ha det, så skulle han bara "Ah men skit i det då, du kan göra det med någon annan då."

JAG: Du ba "Ja, gärna".

NAALA: Ja jag vet, men jag kände att jag behövde vara snäll och tänkte skitsamma då.

JAG: Det är så intressant att du säger att du kände att du behövde vara snäll, för det går ganska mycket emot min bild av dig, att du skulle känna att du behövde göra något för att pleasea någon annan. Min bild av dig är att du är väldigt rak.

NAALA: Jag vet, men ibland känner jag att jag måste sätta på ett visst ansikte. I mitt tidigare förhållande har jag inte haft något problem med att berätta hur jag ville ha det, men just med den här människan kände jag att jag inte kunde med att säga något, för han kunde inte ta kritik. Det skulle skrapa lite i hans ego.

JAG: Varför var det ett problem, att skrapa hans ego lite, när han inte egentligen borde ha så högt ego efter hur han varit so far den kvällen?

NAALA: Egentligen borde jag, just då, sagt "Vet du vad, jag är inte sugen, hejdå."

JAG: "Jag var sugen men sen..."

NAALA: Jag har ingen logisk förklaring till varför jag inte sa ifrån, varför jag inte bara gick därifrån, men det var en typ av press som jag aldrig känt innan. Jag var inte bekant med den känslan. Jag kände mig dum om jag skulle sagt någonting.
Jag vet inte om det var för att vi var i hans lägenhet, under hans tak... Jag har ingen förklaring till det. I vanliga fall är jag väldigt rak på sak, men eftersom vi hade varit vänner i flera år så kände jag mig... dum. När jag inte ens borde känna mig dum egentligen. Det är min kropp, det är jag som inte gillar det. Han tyckte det var jättewow, men jag kände inte alls samma.

JAG: Jag tycker det är så intressant att även alla dessa strong independent women hamnar här ibland och så säger man "Varför sa hon inte ifrån" och.. ibland funkar det bara inte. Den sociala pressen är rätt tuff alltså. Och du var redan hemma hos honom.

NAALA: Jag tänkte bara att jag ville få det överstökat så jag kan gå och aldrig prata med den här killen igen.
Det fortsatte med att... det här är så sorgligt och illa egentligen. Men tänk dig att... jag försökte koncentrera mig på att tänka på något annat för att bli våt. Så att han inte skulle undra vad som var problemet.
Och sen när han skulle ge mig det bästa sexet i mitt liv dårå... Då var det en in-ut-in-ut-in-ut-JAHA-DÅ-VAR-VI-KLARA.

JAG: Det låter fantastiskt.

NAALA: Det var det mest fantastiska trettiosekunderssexet jag haft.. (här är vi ironiska, om det skulle gå över huvudet på någon).
Du hinner knappt komma in i det på trettio sekunder. Du hinner knappt fatta vad som hänt på trettio sekunder. Det var som att han kände att... "Nu är jag klar".
Han var över mig, vände sig, la sig på rygg och pustade ut som att "det här var naaaajs".
Jag tittade på han som om han var dum i huvudet och frågade "aha, jag då?".
"Nej men jag var så trött... men alltså... varför kom du inte när jag kom?"

Efter att det var klart fick jag min talförmåga tillbaka och sa "Du är skit. Du sa att du skulle ge mig värsta Channing Tatum, värsta Magic Mike, och sen blev det... ingenting."
"Nej men alltså det var alkoholen..."
OCH, lyssna på detta: (Naala trycker sig närmare telefonen så att den verkligen inte ska missa att spela in ett enda ord av vad hon säger)
Han sa. Till mig. Att. Det var mitt fel att han kom för snabbt. För jag var för tight.
Som att det var en dålig grej.
Vad. Ska. Jag. Göra.

JAG: Finns det något du önskar att hade gjort i det läget, istället för att gå igenom med sexet?

NAALA: Jag önskar att jag, så fort han sa "kom igen", sa "nej, vet du vad, jag tappade det. Jag rör mig hemåt."
Jag vet inte om det var pressen att det skulle vara sexigt, sensuellt, och jag ville inte göra något för att förstöra den bilden.
Det är det som är lite fel ibland, att jag kan fatta efteråt vad jag borde ha gjort. Jag kände mig förminskad, men kände samtidigt "skit samma". För hans skull. För att han ska må bra och tycka att det är skönt.
Skulle han pratat med mig innan om att han till exempel inte ville gå ner på tjejer, inte kyssa mig eller mysa, då skulle jag ha frågat varför jag över huvud taget skulle ha sex med honom.

JAG: Men det var inte så han hade sålt in det.

NAALA: Nej, det var ju just det. Jag tänkte att jag skulle vara nära att komma innan vi ens hade sex, så bra hade han sagt att det skulle bli.

JAG: Tror du han har insikt i hur du upplevde sexet?

NAALA: Nej. Trots att jag sa det till honom kändes det inte så. Skulle jag inte ha sagt det skulle han trott att han var så bra.

JAG: Det är ju allmänt känt att det är det tjejen vill ha: kort sex. Helst mindre än en minut.

NAALA: (Skratt)

JAG: Vad hade krävts för att du skulle säga ifrån i det läget?

NAALA: Ahdu... Det blev klart så snabbt så jag hann knappt reagera. Det var som att jag blinkat i en sekund och liksom "wha, har jag drömt det här?". Jag fick fråga mig själv när jag vaknade dagen efter om det hade hänt på riktigt.
Jag tror jag var tvungen att gå igenom just den här situationen för att fatta hur viktigt det är att man kommnciverar och säger ifrån när man själv inte känner att det känns okej, att man kan säga ifrån och det händer ingenting om du gör det. Du har rätt att säga ifrån. Det är din kropp det handlar om, din njutning, och det ska vara viktigast för dig.
Jag tänker att det ska vara 50/50, det man ger ska man få tillbaka också. När jag gick från hans lägenhet kände jag mig så låg, som att jag bara var en sexdocka.

JAG: ...Kände dig som en kropp?

NAALA: JA precis! En kropp! En hängande köttbit bara. Jag vill aldrig känna den känslan igen. Och den känslan fick mig att inse att det är okej att säga ifrån, även om det är värsta finaste killen, säg ifrån, kommunicera med varandra. Hitta en person som vill ge dig lika mycket som du vill ge. Balans. Du ska aldrig känna att du behöver skådespela för att han ska bli kåt på dig.

JAG: Har det gått bättre med andra partners efter detta?

NAALA: Efter den skiten har jag tagit det så, lugnt, för att jag har känt av, varje sekund, om jag gillar något eller inte. Jag känner inte att jag behöver leva upp till någon annans bild av vad sex och sexighet är. Nu känner jag att jag vet att jag kommer säga ifrån ifall det är något jag inte vill.
Så all in all, jag är tvärglad för att jag har lärt mig saker sen dess även om det var jobbigt då.
Nu ska jag ta en klunk av mitt vin!


_____________



HAR DU EN HISTORIA BÄTTRE ÄN DEN HÄR? 
VÄRRE ÄN DEN HÄR? 

VILL DU DRICKA VIN MED MIG OCH PRATA OM DET? 

JA DET VILL DU. 



HÖR AV DIG TILL 

FELICIAAXELSSON.S@GMAIL.COM


Kommentarer