"JAG ÄR MASTER-MASTERBATOR - SÅ VARFÖR ÄR DET HELT JÄVLA OMÖJLIGT ATT KOMMA TILLSAMMANS MED DIG?"




Lagom till nyår väcks er favoritsexblogg till liv igen, den här gången med DUBBELINTERVJU om ONANI. Spännande spännande.

Jag har fått tag på de självutnämnda onaniexperterna Ronja och Bianca och vi gjorde en djuppenetrering i den underliga paradoxen

"Varför är det helt jävla omöjligt att komma tillsammans med dig, nu när jag är master-masterbator?"

Det handlar om att bli lyssnad på, att ge sig själv och partnern möjligheten att upptäcka sin egen lust på egna villkor och att alla kroppar verkligen inte funkar på samma sätt.


Personerna i inlägget definierar sig som kvinnor och har samlag med män. 
Namnen är som vanligt fingerade. 


__________



JAG:  Innan vi började spela in pratade vi en del om det här med att få sig själv att komma slash att någon annan får dig att komma. Vill du upprepa vad vi sa?

RONJA: Ja, jag berättade nyss att jag var åtta eller nio år första gången jag fick mig själv att komma... så jag kände ju min kropp väldigt tidigt.
      Jag vet inte om det har att göra med att det var svårt för en kille att få mig att komma... Fast det borde ju vara tvärt om? Det borde ju vara lättare?
      När jag hade sex första gången var jag sexton och det tog kanske... 4-5 år innan jag kom första gången med någon annan.

JAG:  Så du visste hur man "gjorde"... Har du någon idé om vad det var som gjorde att du inte visste hur du skulle framföra det till en partner?

RONJA: Från början gick det bara inte. Vid den åldern kändes det mycket som om killar trodde tjejer bara kunde komma genom penetrering, till exempel. Så det var väldigt mycket sådant sex, där de inte ansträngde sig för att få mig att komma. Jag tror det ledde till att jag fick någon sorts blockering, en slags tanke om att "jag är den enda som kan få mig att komma."
      Jag hade heller inte så mycket annan erfarenhet av sex än just penetrerande sex.

JAG:  Inget oralsex eller petting?

RONJA: Jag tyckte det var obekvämt att någon skulle gå ner på mig. Nu skulle jag verkligen inte klaga (skratt).
      Men då... när jag var yngre tyckte jag att det var obekvämt. Det måste ju finnas någon anledning till det?
      Jag tror att det är för att tjejer generellt sätt inte ställer så höga krav i den åldern. Jag vet att jag inte gjorde det i alla fall.

JAG:  Så, du var alltså grym på att få dig själv att komma men du kunde inte applicera det på sex med någon annan? Vad var det som var i vägen?

RONJA: Eftersom att det inte gick bra från början var det nästan som om det blev ett tankemönster, en blockering i hjärnan, ett mindset att "jag kan inte komma med någon annan". Tills jag kom första gången med någon annan och insåg att det faktiskt går. Men det tog ganska lång tid, man måste säkert vara ganska bekväm i sig själv också, tillsammans med den andra personen.

JAG:  Om du hade kunnat gå tillbaka i tiden tills när du var i din första relation, vilka sorts krav hade du ställt då?

RONJA: Inte vara rädd för att prova andra grejer. Som oralsex. Han hade aldrig haft sex innan, han som jag förlorade oskulden med, så vi var väl ganska unga och oerfarna. Min nuvarande pojkvän berättade också att det tog två år för honom att få en tjej att komma.


__________


Ungefär här har Bianca, som varit i telefon, önskat tillräckligt många god fortsättning till släkten, och ansluter till vårt samtal.  

Jag frågar henne vad hon har för erfarenhet av att få orgasm tillsammans med andra. 

__________


BIANCA: Alltså jag är ganska blessed eftersom jag har ganska lätt för att komma. Även när jag har ganska dåligt sex. För mig handlar det oftast om ordentlig penetration och att jag koncentrerar mig. Om jag känner mig stressad över att komma...

JAG:  ...då är det kört.

BIANCA: Japp, då är det kört. Men vid missionärensex kommer jag för det mesta just för att det är en bra vinkel, man kan komma djupt och så vidare. Däremot har jag svårt att komma i doggy.

JAG:  Jag är nog tvärt om. Det kommer liksom inte åt rätt i missionären.

BIANCA: Däremot om jag sitter ovanpå...

JAG:  Åh, älskaaar.

BIANCA: Nej, det blir typ svårare för mig då.

RONJA: Jag skulle säga att det blir lättare för mig att vara överst också ja.

BIANCA: Men vadå, du kommer inte alls i missionären?

JAG:  De kommer liksom inte åt där det känns bra inne i mig. Det känns bra, men inte stimulerande på det sättet det behöver vara. Men då kan man ju såklart ha hjälpmedel...

BIANCA: Jag har aldrig testat hjälpmedel.

RONJA: Inte jag heller.

JAG:  (teatralisk gasp) I sexet? Inte alls?

BIANCA: Nej aldrig. Men alltså, jag tror jag började onanera när jag var... sex år?

RONJA: Jag var åtta. Jag vet att jag brukade använda en kudde. Men man visste ju knappt var det var. Eller, jag förstod det väl. Man fattade att man inte "får".

BIANCA: Det är lite som att... det är skönt att klia sig i hårbotten eller på ryggen, eller hur, och sen kommer man på att det är skönt att... klia sig mellan benen.
      Men det jag tänkte på med det var att det var såpass naturligt eftersom jag började så tidigt så att det inte riktigt... behövdes använda leksaker i sängen.

RONJA: Det borde ju vara så att om man lär känna sin kropp tidigt så borde det ju funka bra med någon annan också? Men jag gjorde ju också det, ändå tog det flera år för mig att få orgasm under ett samlag.

BIANCA: Jag tror det har att göra med att... alltså, enligt min erfarenhet funkar de flesta penisar likadant. Man kör lite upp och lite ner och lite så - allt sitter utanpå, det finns en tydlig princip att följa.
      Kvinnors könsorgan däremot består av tusentals nervtrådar och det är i princip omöjligt att alla dessa konstellationer av nervtrådar skulle se likadana ut på alla kvinnor. Det lär inte finnas en manual som passar för alla.

JAG:  Det har du rätt i, samtidigt tror jag starkt att vi kvinnor kan göra mer för våra vaginor än vad vi gör i nuläget. Inte bara ställa krav, men också i upptäckandet av våra egna kroppar, i kunskapen om sig själv.

RONJA: Jo, men jag tror också att män behöver lära sig bättre.

JAG:   Hur hände det till slut för dig, att du fick orgasm med en man?

RONJA: Jag tror att det var för att jag hade haft mycket sex med den här personen och jag kände mig bekväm med honom, så någon gång tror jag att jag blev såpass avslappnad att jag släppte den här mentala spärren.
      Men inte ens med honom hände det mer än ett flertal gånger, inte varje gång.
      Men nu för tiden måste jag komma. "Du får bannemej se till att få mig att komma, annars..." (skratt)

JAG:  Haha, liksom "NEEJ, NER, DU ÄR INTE KLAR" (trycker på skoj ner Biancas huvud för att illustrera)

BIANCA: Hur känner du själv, om du inte har hjälpmedel? Känner du att det är jobbigt att ha sex utan leksaker, blir det en större press att komma?

JAG:  Har jag sex för första gången förväntar jag mig inte att komma, jag behöver inte komma och jag är helt okej med det. Har det varit bra sex kommer jag ju vilja ha sex med den personen igen. Har det inte varit bra så spelar det liksom ingen roll. Kommandet är ju inte det viktigaste alltid.
      Jag känner väl att... det är olika. Med vissa går det helt klockrent även utan sexleksaker.
      Rent anatomiskt kan det faktiskt vara skillnad också. Min partner nu är väldigt duktig på allt det här som hör till sexet, förspel, oralsex, stamina, han lyssnar... Sånt gör ju också att det blir lätt att komma.

BIANCA: Om någon är duktig på förspel kan man ju komma efter en minut.

RONJA: Om någon är mån om en så känns det direkt lättare också.

JAG:   Min kille berättade att han hade sagt såhär till en av hans yngre kompisar som inte hade kläm på det här med sex än:
      "Om du är rädd för att komma för snabbt, gå ner på henne! Hon kommer komma ihåg att du brydde dig, och du behöver inte oroa dig för att du kommer i sexets första minuter."
      Jag kan inte tala för någon annan, och särskilt nu när vi har pratat om huruvida man faktiskt tycker om oralsex eller inte, men det känns ändå som ett rimligt ställe att börja på. Ge något innan du förväntar dig att få något.

RONJA: Min kille vill helst att jag kommer först. För det blir ju svårare att fortsätta, rent anatomiskt, om killen har fått utlösning.

JAG:   Svårare att fortsätta med kuken ja... (menande blick)

RONJA: Jag tycker man borde lära snubbar det tidigt, när de är unga: få en tjej att komma först!

JAG:  Men i den situationen som du tidigare beskrev, där du hade svårt för att komma med någon...?

RONJA: ...Då får han inte heller komma. (skratt) Nej men seriöst. Jo. Då kan vi fortsätta tills jag kommer, hela natten i så fall.


__________


Vad känner ni? 
Får ni lättare orgasm med eller utan partner? 
Och hur är det med sexleksaker...? 
En nödvändighet eller bara onödigt? 



Dela gärna era tankar till mig på 


feliciaaxelsson.s@gmail.com


Och som vanligt, om ni har något bra, dåligt, mediokert sex att dela med er av, 
tveka inte att höra av er! 




Kommentarer

Populära inlägg